Automobilio dažų priežiūra:
Kėbulo priežiūra
Saulės spinduliai, vabzdžių liekanos, paukščių išmatos – tai kasdieniai mašinos apsauginio dažų sluoksnio (arba lako) kenkėjai. Šį sluoksnį galima apsaugoti poliruojant vašku.
Ką daryti: dažytą mašinos paviršių per metus reikia du arba tris kartus nuvaškuoti.
p.s. jeigu ant lakuoto mašinos paviršiaus susidaro vandens lašeliai – lako apsauga gera.
2. Dažų apsauga
Ar jums dažnai tenka važiuoti greitkeliu? Jei taip, tuomet turėtumėte gerai ištyrinėti savo mašinos priekį. Iš po priekyje važiuojančių transporto priemonių ratų lekiantys akmenėliai gali palikti žymes ant variklio dangčio ar sparnų. Šias vietas galima apsaugoti permatoma lipnia juostele.
3. Papildoma antikorozinė apsauga
Šiuolaikinių automobilių apsauga nuo korozijos, tiesą sakant, turėtų būti nepriekaištinga. Vis dėlto mūsų tyrimai endoskopu nuolat patvirtina, kad ši apsauga galėtų būti dar geresnė. Tie, kurie ypač rūpinasi savo automobiliu, turėtų patikrinti mašinos tuščiavidures ertmes endoskopu ir, jeigu būtina, padengti jas specialiai tam skirtomis priemonėmis.
tuščiavidurės ertmės rūdija iš vidaus į išorę.
ką daryti: padengti jas vašku arba riebalais.
……………………………………………………………………………………………..
Dažytų paviršių priežiūra
(parengta pagal užsienio ir Lietuvos spaudą)Reikia pašalinti purvą, nešvarumus, dulkes, apnašus nuo dažytų paviršių, kad jie nepažeistų dažų sluoksnio. Automobilį būtina plauti bent jau vieną kartą per savaitę, jei norime išvengti purvo sluoksnio susidarymo ir jo poveikio dažams.
Nenaudokite jokių buitinių ploviklių ar valiklių. Šios priemonės skirtos tirpinti riebalus, suodžius virtuvėje ir jos gali paveikti automobilio dažų vaškingą apsaugą. Automobilio plovimui naudokite tik specialiai automobilių plovimui skirtus šampūnus bei ploviklius.
Naudokite didelį indą vandeniui. Tada nešvarumai, mirkant kempinę, nusėda ant dugno ir ant dažyto paviršiaus patenka tik švarus vanduo ir naujos putos. Dar geriau naudoti du atskirus indus – vieną nešvariai kempinei išplauti, kitą tik kempinei sudrėkinti prieš sekantį plovimą švariomis putomis.
Niekad neplaukite automobilio tiesioginėje saulės šviesoje. Kėbulą plaukite, pradėdami nuo viršaus žemyn, nuosekliai plaudami vieną po kito atskirus kėbulo plotus (stogą, duris, sparnus ir t.t) Po to nuplaukite visą kėbulą nesmarkią vandens srove.
Kai automobilis nuplautas su putomis ir perplautas tekančiu vandeniu, paimkite švarų skudurėlį ir nusausinkite visą kėbulą. Skudurėlį, kuriuo sugeriate vandenį, kuo dažniau skalaukite. Neužmirškite nusausinti durų šonų bei apačios jas atidarę, slenksčių
Dėmesio! Atidžiai apžiūrėkite visus dažytus kėbulo paviršius-ypač apatinę dalį-ant nuplauto ir nusausinto kėbulo neturi likti jokių pašalinių intarpų nuo kelio bitumo ar asfalto. Jei aptikote vabzdžių liekanų ar kelio bitumo dėmių, jų pašalinimui naudokite tik specialiai tam skirtus valiklius
Skaidrus lakas
Daugumos automobilių dažų sluoksnis yra iš grunto, pagrindinio dažų sluoksnio, kuris suteikia spalvą ir apsauginio skaidraus lako. Skaidrus lakas tai tie patys dažai, užnešami ant pagrindinio dažų sluoksnio, tik be spalvos pigmento. Šis skaidraus lako sluoksnis veikia kaip papildoma pigmentuotų dažų apsauga nuo saulės spindulių (UV) žalingo poveikio.
Vaškavimas ir poliravimas
Polirolis, tai medžiaga, kurios sudėtyje yra abrazyvinių dalelių, kurios poliruoja dažų sluoksnį iki lygaus paviršiaus ir nuima oksiduotų dažų sluoksnį.
Vaškas skirtas apsaugoti jau nupoliruotą paviršių Vaškai paprastai turi savo sudėtyje karnaubo vaško.Jie sudaro apsauginį sluoksnį tarp dažų ir aplinkos.
Automobilio vaškavimas
Vaško danga tarnauja kaip šarvas, saugantis automobilio dažus nuo aplinkos. Rekomenduojama vaškuoti automobilį visada tik pavėsyje ir vienu metu ne daugiau kaip kelis kėbulo elementus. Jei dažytas paviršius per daug įkaitęs, vaškas kurį jus naudojate per greitai išdžius ir bus sunku jį pašalinti. Užneškite vašką drėgnu skudurėliu ar kempine vienos krypties judesiu. Leiskite vaškui padžiūti iki pasidarys matinis. Po to sausu, švariu, minkštu medvinės skudurėliu pašalinkite vaško perteklių. Apverskite ar perlenkite skudurėlį, kad vaško perteklius netrukdytų vaškavimui. Dažnai nukratykite nuo skudurėlio vaško perteklių arba keiskite skudurėlį. Kai baigėte vaškuoti visą kėbulą, paimkite švarią kempinę ir patrinkite vietas, kurios atrodo matinės.
Tam, kad pašalinti vašką iš vietų, kur jo neturėtų būti, naudokite minkštą dantų šepetėlį. Atminkite, kad ypatingai sunku vašką pašalinti nuo guminių moldingų ir nedažytų bamperių paviršių. Todėl rekomenduojama prieš vaškavimą šiuos paviršius padengti valiklio sluoksniu, kuris po vaškavimo lengvai pasišalina drėgnu skudurėliu kartu su vaško pertekliumi.